Biro za društvena istraživanja (BIRODI) pozvao je danas Regulatorno telo za elektronske medije (REM) da pokrene postupak protiv Radio-televizije Srbije (RTS) zato što, tokom dva meseca, nijedne sekunde nije imala kritičko izveštavanje o predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću.

BIRODI u saopštenju navodi da je, povodom preporuka ODIHR o potrebi unapređenja medijskog izveštavanja i proaktivnog delovanja REM, organizovao monitoring izveštavanja RTS tokom centralnih informativnih emisija, u periodu od 23. januara do 23. marta ove godine.

Na osnovu dobijenih rezultata, utvrdili su da je Vučić, u Dnevniku, centralnoj infromativnoj emisiji RTS u periodu od 23. januara do 22. februara, bio predstavljen sa 94,9 odsto pozitivnog vremena u okviru 4.351 sekunde, dok je u periodu od 23. februara do 23. marta bio predstavljen sa 79,7 odsto pozitivnog vremena od ukupno 4.861 sekunde.

BIRODI je naveo da u dva navedena meseca Vučić nije imao nijednu sekundu kritičkog, odnosno negativnog izveštavanja u Dnevniku 2.

Dodao je da REM treba da pokrene postupak protiv RTS zbog kršenja Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga u slučaju izveštavanja o predsedniku Srbije.

“Ovakavi nalazi govore da se u dužem vremenskom periodu pri izveštavanju RTS o predsedniku Srbije, Aleksandru Vučiću, krše članovi 4 i 8 Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga, a da REM ne postupa u skladu sa svojim nadležnostima čime se ne ispunjava ODIHR preporuka o proaktivnom postupanju REM”, piše u saopštenju.