Posebno ih je, kako su naveli u saopštenju, iznenadila nesrazmera izmedju jačine napada i povoda, što izaziva dodatnu sumnju u stvarni razlog za obračun sa samoregulatornim telom.

“Savet za štampu već godinama trpi pritiske i napade zbog odluka koje se pojedincima ne dopadaju, koji su posebno pojačani u procesu usvajanja Medijske strategije i pripreme novih zakonskih predloga, sa očiglednom namerom da se Savet diskredituje i marginalizuje. Nikada do sada nije se, medjutim, dogodilo da ovako žestoko bude napadnut unapred”, saopštili su članovu UO Saveta za štamu.

Istakli su da je pre nego što je zakazana sednica na kojoj bi se o moglo razgovarati o zahtevu urednika Danasa, Savet za štampu u više medija optužen za političko svrstavanje i korupciju i to na način da se potpuno obesmisli njegov dosadašnji rad i kriminalizuju članovi Komisije, Sekretarijata i Upravnog odbora. Naravno, i unapred diskvalifikuje svaka buduća odluka Komisije za žalbe.

“Sam zahtev urednika da se Komisija za žalbe Saveta za štampu izjasni o tome da li je Danas prekršio Kodeks nije nikakav presedan. Savet je dobijao takve zahteve i u prošlosti i Komisija za žalbe se i tada prvo izjašnjavala da li će dati svoje mišljenje ili ne, a tako će biti i ovoga puta. Osim toga, urednik portala Danas.rs Bojan Cvejić je i član Komisije za žalbe, pa i po tom osnovu može da podnese žalbu. Naravno, konačnu odluku da li će se povodom ovog zahteva izjašnjavati, Komisija će tek doneti”, objašnjavaju iz Saveta.

Dodali su i da monitoring dnevnih novina sa nacionalnom pokrivenošću, koji Savet radi već sedam godina i čije podatke koriste i međunarodne institucije, nema nikakve veze sa žalbama o kojima odlučuje Komisija za žalbe.

“Upravni odbor Saveta za štampu odlučno odbacuje sve neosnovane optužbe i uvrede izrečene na račun predstavnika tog tela i izražava žaljenje što su, pre svega članovi Komisije za žalbe i Sekretarijata, izloženi ovakvom pritisku i diskvalifikacijama zbog posla koji rade odgovorno i savesno”, navedeno je u saopštenju.

Dnevni list Danas podneo je zahtev Savetu za štampu da oceni da li je u intervjuu sa glumcem Goranom Jevtićem koji je objavljen u maju ove godine prekršen Kodeks novinara Srbije, nakon što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić na konferenciji za štampu poistovetio intervju sa serijskim silovateljem Igorom Miloševićem u Informeru i intervju sa glumcem osudjenim za nedozvoljene poslne radnje sa maloletnikom, u kojem nije bilo reči o tome.