Tvrdnja potiče od zajedničkog savetovanja vlasti Sjedinjenih Država i njenih saveznika “Pet očiju”, a izvor je izveštaj kompanije Majkrosoft.

Međutim, ni savetodavci ni izveštaj nisu pružili detaljan analitički proces za izvorno praćenje sajber napada. Oni su došli do zaključka da je “Volt tajfun” bio državni sajber aktivista u Kini, piše Sinhua.

Naknadna analiza kineskih tehničkih timova otkrila je da uzorci zlonamernih aktivnosti “Volt tajfuna” ne pokazuju jasne karakteristike ponašanja hakera koje podržava država. Naprotiv, pokazali su snažnu relevantnost za sajber kriminalne prstenove.

Kineska državana agencija novodi da “Volt tajfun” predstavlja lažni narativ, određeni američki političari insistirali su na povećanju investicija u sajber bezbednost od strane Kongresa SAD i određene kompanije su imale koristi od osvajanja ugovora o sajber bezbednosti.

To će rezultirati samo nanošenjem štete poretku globalnog sajber prostora, odnosima Kine i SAD i reputaciji američke vlade na međunarodnoj sceni, zaključuje Sinhua.