Javni servis RTK, kako UNS tvrdi, ponovio je 17. marta ove godine lažnu vest objavljenu prvi put pre 20 godina, da su se trojica albanskih dečaka utopila u reci Ibar “dok su bežali od grupe srpskih mladića”.

“Upravo ova rečenica bila je okidač za izbijanje nasilja 2004. godine u kom je ubijeno 19 ljudi i uništeno 39 crkava i manastira, popaljena sela i urbane sredine, pretučeno i maltretirano više od 900, a proterano oko 4.000 Srba”, stoji u saopštenju UNS.

Nakon što je to udruženje reagovalo, sajt Radio televizije Kosova je dan kasnije promenio vest naglašavajući da je “korigovana nakon prethodne nenamerne tehničke novinarske greške”.

Iako je izostavljana formulacija da su se albanska deca utopila “dok su bežala od grupe srpskih mladića”, u izmenjenoj vesti nije pomenuto da je nasilje 17. marta 2024. godine bilo usmereno protiv Srba.

“Uništavanje hramova i imovine Srpske pravoslavne crkve u vesti je opisano kao događaj praćen paljenjem pravoslavnih verskih objekata i kuća na Kosovu”, naveli su iz UNS.

Generalni direktor RTK Škumbin Ahmetdžekaj nije odgovorio na dopis koji mu je UNS poslao, ali su se neki zaposleni oglasili i ogradili od te vesti.

“Najmanje pedesetoro zaposlenih na TV kanalu RTK2 na srpskom jeziku i u srpskoj redakciji RTK1 saopštilo je da se u potpunosti distanciraju od spornog teksta o martovskim nemirima koji je objavljen na portalu RTK na srpskom jeziku, sa zahtevom da se istraži profesionalna odgovornost u vezi s tim”, navedeno je u saopštenju UNS.

Komentari (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *